W porównaniu z tradycyjnymi metodami, stosowanie „prostych w użyciu” aplikacji internetowych może zapewnić oszczędności kosztów, zmniejszyć liczbę błędów ludzkich i umożliwić szybsze dostarczanie produktów i usług wszystkim stronom w łańcuchu dostaw. Dla przedsiębiorstw, agencji marketingowych i drukarskich, które muszą usprawnić proces zamawiania wydruków, rozwiązania web to print są dostępne na każdym poziomie. Na dzisiejszym rynku możesz wybierać spośród w pełni zarządzanych internetowych systemów zamówień drukowania lub rozwiązań hostowanych, które umożliwią całkowitą kontrolę nad zamówieniami drukowania i zarządzaniem aplikacjami.
Dla korporacyjnego nabywcy druku pierwszym krokiem do przeniesienia zamówień online na druk jest określenie wymagań dla indywidualnych potrzeb biznesowych. Twoi obecni dostawcy druku powinni pomóc w określeniu tych wymagań. W interesie wszystkich leży zakończenie procesu bezproblemowego drukowania.
Jedną z największych przeszkód we wdrożeniu jest chęć drukarki, aby zamknąć klienta w swoim systemie on-line, a klient ma odmienny pogląd. Ważne jest, aby dostawca druku rozpoznał ten fakt. Klient musi również docenić wartość, jaką zapewni całkowicie zintegrowane rozwiązanie do zamawiania wydruków. Zaletą obu jest to, że może utrwalać relacje przez lata, prowadząc do stabilności dostawcy i lepszej obsługi klienta.
Kolejne wyzwanie pojawia się, gdy zaangażowany jest więcej niż jeden dostawca druku. Jedną odpowiedzią dla firmy byłoby skorzystanie z usług firmy zarządzającej drukiem lub agencji. Jeśli jesteś nadludzki i wiesz, że Twoje drukarki będą dobrze współpracować, być może będziesz w stanie sam sobie z tym poradzić. Zastosowanie będą miały powyższe stwierdzenia.
Inną opcją jest sprowadzenie całości do domu. Niezależnie od tego, czy zamawiasz artykuły papiernicze, czy zarządzasz ciągle zmieniającymi się materiałami marketingowymi, podstawową korzyścią jest możliwość egzekwowania marek oraz zarządzania drukowaniem i dystrybucją dokumentów. Czasami korporacja jest najlepiej przygotowana do zarządzania tym. Niezależnie od wybranej trasy, udane wdrożenia zamówień drukowania to te, które angażują wszystkie osoby. Ci, którzy zostaną dotknięci przez wszelkie nowe procesy – pracownicy wewnętrzni lub dostawcy – powinni wziąć udział w procesie planowania. Lepiej to zrobić na początku, kiedy wymieniasz swoje wymagania. Obawy ludzi można rozwiązać, a także przedstawić korzyści płynące ze zmian.
Co jest możliwe
Zamawianie wersji do druku. Zazwyczaj drukowanie wersjonowane jest określane, gdy istnieje więcej niż jedna kopia wersji dokumentu lub elementu. Ale może istnieć dowolna liczba odmian tego dokumentu lub pozycji. Na przykład ulotka sprzedaży dla firmy wakacyjnej może mieć wzór, który wykorzystuje do reklamowania różnych świąt. Jednak pomimo tego, że projekt i układ są takie same, treść może być inna dla każdego rodzaju wakacji. Mogą wystąpić zmiany w tekście, obrazach i kolorach specyficznych dla każdej oferty. Jednak ilość wydruków dla każdej oferty będzie większa niż 1 kopia.
Zamawianie spersonalizowanego wydruku. Spersonalizowane drukowanie jest określane, gdy każda drukowana kopia jest unikalna dla odbiorcy. Indywidualną różnicą każdego z nich może być jedynie zmiana imienia i adresu pocztowego. Lub, jeśli chodzi o marketing 1-do-1, personalizacja może być złożoną kombinacją różnych tekstów i obrazów. Przykładem może być pocztówka reklamująca samochód ze spersonalizowaną ofertą dopasowaną do profilu odbiorcy.
Drukowanie elementów wersjonowanych i spersonalizowanych. Dzięki najnowszym prasom cyfrowym jakość jest bardzo zbliżona do jakości firmy Litho. Używając prawdziwych atramentów, natychmiastowego suszenia i szybkiego dostarczania gotowego spersonalizowanego druku, nietrudno zrozumieć, dlaczego ten sektor druku rośnie. Wiele organizacji cieszy się zmniejszonymi kosztami i rozwojem biznesu dzięki realizacji ukierunkowanych kampanii drukowanych w ramach ogólnej strategii sprzedaży i obsługi klienta.
Nowoczesne prasy cyfrowe są w stanie wytwarzać ilości tak niskie jak 1. Chociaż technicznie nie ma górnej granicy ilości, przebiegi do około 2000 pozostaną konkurencyjne cenowo. W tym momencie wyższe prędkości Litho Presses sprawią, że Litho Printing będzie bardziej opłacalną opcją.
Połączenie najnowszej technologii on-line ze zmiennymi rozwiązaniami drukowania zapewnia nabywcom druku maksymalną przewagę. Możliwość zarządzania kampaniami marketingowymi i krótkim drukowaniem zmiennych z komputera nigdy nie była łatwiejsza. Przy odpowiednim rozwiązaniu możliwe jest zamówienie wydruku 24/7 z dowolnego miejsca na świecie, wysyłanie plików bezpośrednio do prasy i dostarczenie zadań w ciągu kilku godzin.
Zarządzanie zapasami. W przypadku drukowania, w którym potrzebne są większe ilości, np. 10 tysięcy, magazynowanie, odbiór z magazynu i ponowne zamówienia muszą być zarządzane w efektywny i opłacalny sposób. Najlepszym sposobem na osiągnięcie tego jest wdrożenie systemu zarządzania zapasami, z zamówieniami i administracją dostępnymi za pośrednictwem komputera.