Żyjemy w erze cyfrowej, w której reklama w cyfrowych mediach wypiera tradycyjną reklamę zewnętrzną. Niemniej jednak reklama zewnętrzna w postaci banerów reklamowych wciąż jest widoczna i wydaje się, że niezmiennie ma się dobrze. W niniejszym artykule przyglądamy się temu zagadnieniu. Między innymi sprawdzamy kto zazwyczaj korzysta z tradycyjnych drukowanych materiałów reklamowych oraz zastanawiamy się jakimi zaletami charakteryzuje się taka forma reklamy. W końcowej części przedstawiamy kilka uniwersalnych wskazówek dla każdego kto zastanawia się nad utworzeniem takiej kampanii reklamowej.
Kto korzysta z tradycyjnych banerów reklamowych?
Klientami na banery są przede wszystkim sklepy detaliczne, punkty usługowe oraz lokale gastronomiczne, które z reguły umieszczają banery reklamowe w pobliżu swojej placówki.
Poza tym, banery reklamowe są powszechnie wykorzystywane przez duże korporacje, które budują swój wizerunek w oparciu o zewnętrzne formy reklamowe. Nawet najbardziej rozpoznawalne marki inwestują w banery co w pewien sposób odzwierciedla fakt, że w dobie powszechnej cyfryzacji tradycyjna reklama zewnętrzna nie odeszła do lamusa.
Dodatkowo ciekawym zjawiskiem jest to, że z banerów i plakatów często korzystają organizacje non-profit (np. fundacje oraz organizatorzy kampanii społecznych) oraz politycy podczas kampanii wyborczych.
Jakie są zalety tradycyjnych drukowanych banerów reklamowych?
Banery reklamowe, umieszczone w lokalizacjach o dużym natężeniu ruchu, są doskonałym narzędziem do zwiększenia świadomości istnienia marki. Umiejętnie przygotowane kreacje reklamowe niezmiennie od lat przyciągają uwagę przechodniów i kierowców, co sprawia, że są skutecznym i sprawdzonym nośnikiem reklamowym.
Reklama banerowa może być umieszczana na ścianach, płotach, budynkach lub billboardach. To daje firmom dużą elastyczność w prowadzeniu kampanii reklamowych i tym samym sprawia, że kampania tego typu może być realizowana z różnym budżetem. Co prawda umieszczenie dużego billboardu wiąże się ze stosunkowo dużym kosztem. Natomiast umieszczenie plakatu na tablicy ogłoszeniowej to przykład wprost przeciwny – który można zrealizować nawet przy mocno okrojonym budżecie. To daje mniejszym firmom z sektora MŚP pewne pole do popisu. Nie jest to reklama, która ze względu na barierę wejścia jest zarezerwowana wyłącznie dla większych korporacji (tak jak np. reklama w mediach głównego nurtu np. telewizji).
Na co warto zwrócić uwagę planując kampanię reklamową przy użyciu drukowanych banerów reklamowych?
Planując kampanie przy użyciu banerów, kluczowe są co najmniej dwie kwestie. Pierwsza to projekt graficzny. A druga to miejsce w jakim dany baner będzie umieszczony.
Projekt graficzny powinien być zgodny z celem jaki firma chce osiągnąć za pomocą kampanii reklamowej. W przypadku restauracji lub sklepów detalicznych projekt może być bardziej krzykliwy i rzucający się w oczy. Natomiast w przypadku kampanii wizerunkowych kluczowy jest pomysł, który zapada w pamięć. Przykładowe banery reklamowe można znaleźć tutaj: https://drukarnia-wojewoda.pl/19-banery
Nie jest tajemnicą, że baner musi być umieszczony w takim miejscu, żeby był widoczny dla określonej grupy docelowej. Zatem np. baner dotyczący warsztatu samochodowego warto umiejscowić gdzieś przy ruchliwej drodze. Natomiast bnner dotyczący marki odzieżowej można umiejscowić w pobliżu galerii handlowej. Wskazówka tego typu z pozoru wydaje się banalna, jednak w praktyce nie zawsze odpowiednie dobranie miejsca do grupy docelowej jest prostym zadaniem.
Warto również pamiętać, że po pewnym czasie banery reklamowe warto wymienić na nowe. Wynika to nie tylko z czysto praktycznych względów (np. zniszczenie przez warunku atmosferyczne) ale także ze względu na to, że nowe banery reklamowe skuteczniej przyciągają uwagę stałych odbiorców w porównaniu do tych kreacji reklamowych, które są w danym miejscu przez dłuższy czas.
Podsumowanie
Reklama zewnętrzna w postaci banerów reklamowych nadal utrzymuje swoją pozycję i wydaje się, że niezmiennie ma się dobrze. Banery reklamowe wciąż odgrywają istotną rolę w promocji firm, produktów i usług – zarówno tych o zasięgu lokalnym (np. lokale gastronomiczne) jak i w przypadku ogólnokrajowych korporacji, które budują swoją markę. Mając to na uwadze, wydaje się, że wciąż warto uwzględniać reklamę zewnętrzną jako sposób na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów.