Strona głównaBiznesCzy rozwiązania informatyczne w salonie fryzjerskim są koniecznością?

Czy rozwiązania informatyczne w salonie fryzjerskim są koniecznością?

Branża health and beuty jest tą branżą, która nie poddaje się cyfrowej transformacji wyjątkowo szybko. W szczególności mniejsze salony w małych miastach bywają mało otwarte na innowacyjne rozwiązania informatyczne. Tymczasem rynek oprogramowania dla salonów kosmetycznych i fryzjerskich bardzo mocno się rozrósł i coraz więcej nowoczesnych salonów chętnie korzysta z korzyści jakie daje otworzenie się na technologię. Czy zatem rozwiązania informatyczne w salonie fryzjerskim są koniecznością?

Umiejętne zastosowanie technologii jest ważnym krokiem w kierunku budowania przewagi konkurencyjnej?

Odpowiadając na tytułowe pytanie można powiedzieć krótko – oczywiście nie ma takiej konieczności. Jednak jednocześnie trzeba zauważyć, że umiejętnie wdrożone rozwiązania informatyczne są istotnym krokiem w kierunku budowania przewagi konkurencyjnej. Salony, które wiedzą, jak korzystać z narzędzi informatycznych są lepiej zorganizowane i lepiej radzą sobie z budowaniem długoterminowej relacji z klientem. Coraz więcej salonów dostrzega, że technologia jest sprzymierzeńcem w budowaniu biznesu również w branży health and beauty, tym samym w ostatnich latach cała branża przechodzi wyjątkowo intensywną cyfrową transformację.

Z jakich rozwiązań informatycznych korzystają współczesne salony health and beauty?

Z jakich rozwiązań korzystają salony z branży health and beauty wykorzystujące program do obsługi salonu? Zazwyczaj jest to prowadzenie kalendarza, magazynu, sprzedaży, zarządzanie pracownikami, zarządzanie finansami i księgowością oraz wiele więcej. Na szczególne wyróżnienie zasługuje tak zwany wirtualny kalendarz, czyli po prostu kalendarz online, dzięki któremu klienci mogą dokonywać rezerwacji a osoba prowadząca salon znacznie lepiej może zarządzać zaplanowanymi wizytami. Praktyka pokazuje, że skorzystanie z takiego rozwiązania pozwala uniknąć tak zwanych okienek i tym samym praca salonu staje się efektywniejsza. Kolejny ciekawy przykład wykorzystania technologii to powiadomienia sms, dzięki którym można przypomnieć klientowi o zbliżającej się wizycie.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne